Om mig
Lärande har alltid varit min drivkraft. Som utbildad lärare och erfaren skolledare brinner jag för att skapa förutsättningar för elevers och skolors utveckling. Mitt arbete handlar om att stödja skolledare och huvudmän i att navigera och leda i en värld där AI och digitalisering öppnar nya möjligheter – alltid med fokus på att stärka lärandet och skapa hållbara förändringar.
Det som gör mig unik är min förmåga att kombinera djup kunskap inom skolutvecklingsforskning med praktisk erfarenhet av AI och digitalisering. Denna kombination gör att jag kan hjälpa skolledare och huvudmän att inte bara förstå och tolka sina mål för skolutveckling, utan också se hur AI kan bli en kraftfull och ansvarsfull del av lösningen. De flesta konsulter har expertis inom antingen skolutveckling eller AI – jag behärskar båda domänerna, vilket ger mig en unik position att erbjuda helhetslösningar.
Under min karriär har jag haft förmånen att arbeta i många olika roller, från lärare,rektor och utvecklingsledare till innovationsledare. Jag har byggt upp lärande organisationer, faciliterat innovationsprocesser och varit strategisk rådgivare åt skolhuvudmän och ledare kring hur de kan möta dagens och morgondagens utmaningar.
Som flitigt anlitad föreläsare har jag medverkat på stora arenor som Bokmässan, SETT och BETT. Jag är även författare till tre böcker om ledarskap och lärande i en digitaliserad värld. Min fjärde bok, AI och pedagogiskt ledarskap-en handbok för skolledare kommer 2025.
Erfarenheter och meriter i urval:
Gedigen erfarenhet av att stödja huvudmän och skolledare i strategiskt arbete med digitalisering, AI och lärande.
Deltog i arbetsgrupper för den nationella handlingsplanen för digitalisering 2019 och utvärderingen av den förra nationella digitaliseringsstrategin (2022).
Författare till SKR:s vägledning för huvudmän om om teknisk och pedagogisk support (2022).
Erfaren Innovationsledare med kompetens inom användardesign och andra metoder för UX.
Finalist i Årets digitaliseringsledare 2019.
